Zwijane Menu

Get your dropdown menu: profilki

5/05/2011

Joseph Niépce i cyganie

Podczas ostatniej zabawy w ciemni źle spojrzałem na papier fotograficzny.
Strona pokryta emulsją delikatnie połyskuje w czerwonym blasku 15 watowej żarówki.
Na opakowaniu było napisane "Černobily otografický papír matny". Zapominając o tym, że strona pokryta emulsją się błyska, uznałem ją za podłoże. Efektem tego było naświetlenie papieru położonego do dołu emulsją, co w rezultacie dało wygląd bliski pierwszej fotografii na świecie, stworzonej przez Josepha Niépce.
Brawo loki...
Joseoph Niépce jeden z ojców fotografii. W roku 1826 udało mu się utrwalić obraz, widok z okna posiadłości w Le Gras przy pomocy urządzenia zwanego camerą obscurą (którą można zrobić z pudełka po zapałkach). Później z panem Louisem Jacques'em Daguerrem opracował dagerotypię.
Kwiecień mija, wszędzie pełno grających na akordeonie cyganów, i bardzo dobrze, bo Wrocław słynie z cygańskich śpiewów, krasnali i odrzańskich snów. W parkach jest życie, wreszcie po długiej przerwie kaczki radośnie pokwakują, gołębie gruchają a mój brat zdobył mój aparat i zrobił mi zdjęcia.

Od Negatywnie 2
Prawie jak Nipce!

Od Negatywnie 2
Wesoła cyganka

Od Negatywnie 2
Od Negatywnie 2
A oto ja, we własnej osobie. Zdjęcia wykonane przez mojego brata (poniżej)

Od Negatywnie 2
Od Negatywnie 2
Parkowe kaczki

Od Negatywnie 2
Widok na dawną przytań.


Dla głodnych wiedzy. Park Południowy, jest równie piękny jak park szczytnicki. W parku tym dawniej znajdowała się przytań, dawniej można było pożyczyć łódkę i pływać po stawie. Po przystani pozostał jedynie taras wodny (widoczny na zdjęciu) dalej był niewielki pawilon, gdzie była restauracja i sala balowa. Obecnie stoi tam pomnik F. Shopina. I serce mi się kraja, że teraz ten park nie jest tak piękny jak przed wieloma laty. Pod tym adresem można zobaczyć przedwojenne zdjęcia parku.
http://wroclaw.hydral.com.pl/test.php?obiekt=000201&start=8&tend=16

Z pozdrowieniami dla wszystkich wiosennych spacerowiczów.
Loki

1 comment:

  1. Oj Loki... ;) kiedy przyjedziesz do Torunia i zrobisz temu miastu porzadne zdjęcia? ;)

    ReplyDelete